Behind the scenes: augustus 2016

Augustus was zoals verwacht een drukke maand waardoor het bloggen op een laag pitje kwam te staan en ik ook vergat om behind the scenes foto’s te maken. Oeps! Op de laatste dag van juli bezochten we de nodige woonwinkels om ons te oriënteren op nieuwe meubels. In de avonden van die eerste augustus week begonnen we vast met het uitzoeken en opruimen van onze spullen. Vooral de administratie was een hele klus. Op donderdagavond gingen we wederom naar een aantal woonwinkels en vrijdagavond kochten we voor vertrek naar een etentje in Breda nog even snel een kast en de nodige verhuisdozen zodat we konden beginnen met inpakken. Qua eten gingen we die week vooral voor makkelijk en snel maar ook nog wel gezond.
IMG_1973Op vrijdag aten we zoals gezegd in Breda. We gingen met vrienden naar restaurant Lades aan de Oude Vest. Lekker eten en maar vooral ook gezellig bijkletsen! Een fijn begin van het weekend! Zaterdagochtend wilden we even snel een tafel en tv meubel gaan kopen die we eerder gezien hadden maar dat liep allemaal anders dan gepland. Vervolgens kregen we berichten over de door ons bestelde bank en stoelen die niet bepaald geruststellend waren. Dat beloofde niet veel goeds… De rest van de dag was ik alleen thuis en besloot ik het even rustig aan te doen. Ik keek Olympische Spelen en wat series op Netflix en maakte ondertussen alvast een online boodschappenlijstje bij IKEA. Als diner draaide ik een snelle maar lekkere maaltijdsalade in elkaar. Ook op zondag ging operatie verhuizing weer door met inpakken, online meubels bestellen en opruimen. ’s Avonds gingen we lekker pizza eten bij Renato’s. Het begin van de grote afscheidsronde van onze favoriete restaurants in de buurt.
Salade met bosbessen-met logoIn de week die volgde was het druk op werk want de week erop had ik lekker vakantie. Ook bleken de bank en stoelen definitief van de baan omdat de winkel een aantal fouten had gemaakt en niet kon leveren wat wij graag wilden. Irritant! Maar goed die dingen gebeuren. Qua eten maakten we een heerlijke risotto, quinoa met zalm en burgers. Op vrijdagavond luiden we de vakantie in met een diner voor twee bij ons favoriete restaurant Reuring. Ook die maakte onderdeel uit van de afscheidsronde 😉
Quinoa met gerookte zalm logogriekse lamsburgers (10)
Zaterdagochtend vroeg vertrokken we naar Toscane met mijn familie. Heerlijk! Even een weekje helemaal niets, geen verhuisdozen inpakken of meubels uitzoeken maar genieten van het zonnetje, het mooie Toscane en de gezelligheid. We hadden een huis met eigen zwembad in de middle of nowhere. Iedere ochtend uitgebreid ontbijten met verse broodjes in de zon en gedurende de dag mooie dorpjes bezoeken of lekker relaxen aan het zwembad. En ’s avonds natuurlijk lekker uiteten. Echt een top week die helaas veel te snel weer voorbij ging.
Een week later waren we zaterdagavond laat weer thuis waar op zondag het afstruinen van meubelzaken op zoek naar een bank en stoelen weer begon. Bleh, we hadden het er aardig mee gehad, vooral toen we na een hele dag slenteren weer niets gevonden hadden.

Ook in de laatste 2 weken van augustus waren we druk met de verhuizing: dozen inpakken, IKEA bezoeken, witgoed bestellen en het contract van ons nieuwe huisje tekenen. Gelukkig hadden we het laatste weekend van augustus ook nog wel een relaxte dag toen Mark jarig was.

Snel door naar september dus maar. Dit weekend en begin volgende week gaan we verhuizen. Als alles daarna weer een beetje ingericht en uitgepakt is ga ik ook het bloggen weer wat meer oppakken en komen er weer nieuwe recepten online.