De strijd tegen de zwangerschapskilo’s update 2

Sinds half augustus ga ik de strijd aan tegen de zwangerschapskilo’s. Update 1 gemist? Die kun je hier nog even teruglezen. In dit artikel vertel ik je hoe het me de afgelopen maand vergaan is.

Vrijdag 15 september
Vandaag gaan we op vakantie. De weegschaal zegt vanochtend 61,7 dus dat gewicht gaat nog steeds gestaag omlaag. Bij het inpakken van m’n koffer gisteren bleek ik toch ook m’n favoriete korte broek weer te passen. We gaan dus echt de goede kant op en daar word ik blij van! Nu 3 weken niet wegen, dat vind ik toch best spannend…
Dinsdag 19 september
Tot nu toe ben ik best lekker bezig op vakantie. Ontbijt is bijna iedere dag yoghurt met fruit. We lunchen vaak uitgebreid maar niet ongezond. Tot nu toe op het menu stonden paella, quinoa salade met krab/burrito met avocadosaus (wij splitten vaak 2 gerechten) en gegrilde groentes. Avondeten koken we zelf en met de uitgebreide lunch komt dat vaak neer op een lichte maaltijd met een stukje vlees of vis van de barbecue met daarbij salade en soms wat brood. Alcohol heb ik nog niet gehad en tussendoortjes doen we niet aan. Alleen zondagavond een paar hapjes chocoladetaart. Gisteren heb ik een paar Tabata workouts gedaan en gezwommen. En ook vandaag staat sporten op het programma. En stiekem vind ik dat ik zondag ook als workout mag tellen met 1,5u lopen met een baby van bijna 8kg in de draagzak, verder veel lopen met rugzak om en de kinderwagen diverse trappen op- en aftillen in Granada. Ik was er in ieder geval aardig gesloopt van 😉
Zondag 24 september
Het gaat nog steeds best goed. Tot nu toe heb ik al 4x gesport. Tabata workouts gecombineerd met video’s van Mom in Balance en oefeningen uit m’n normale sportlessen. Uiteraard wordt er tussendoor ook nog gezwommen en wandelen we regelmatig een stukje. Gezond eten gaat ook best goed al heb ik dinsdag wel bij de lunch en het avondeten een glas wijn gedronken, woensdag in Malaga bij de beste patissier aldaar een half taartje gegeten en donderdag in Nerja een ijsje. Maar af en toe zondigen moet kunnen, helemaal op vakantie toch? Stiekem zou ik heel graag even op een weegschaal willen staan maar die hebben we niet in onze huisjes dus daar zullen we nog bijna 2 weken op moeten wachten. Ben benieuwd…
Vrijdag 29 september
Met sporten gaat het nog steeds goed. Tot nu toe haal ik netjes de 3x per week en heb ik meestal de dag erna spierpijn dus dat is een goed teken. Daarnaast deze week ook nog 2 dagen naar een natuurpark geweest waar we gewandeld hebben dus met die beweging zit het wel goed. Qua eten en drinken is dit echter niet zo’n beste week. Zondag heb ik een ijsje gegeten. Maandagavond haalde Mark me over tot een wijntje bij het eten want dat is zo gezellig. Dinsdag bij de lunch hadden we een glaasje Cava want we hadden iets te vieren en die dag at ik een ijsje en een taartje. Woensdag gingen we naar een bodega om de hoek van ons huisje inclusief wijnproeverij. En gisteren hadden we al trek toen we aankwamen bij het natuurpark waar we gingen wandelen maar we hadden niets meegenomen en er was niets gezonds te krijgen dus at ik een muffin voor de wandeling. Niet zo lekker bezig dus. Vind eigenlijk ook wel dat dat moet kunnen op vakantie maar weet zeker dat ik er volgende week spijt van krijg als ik de weegschaal zie…
Woensdag 4 oktober
Ook in deze laatste week gaat het qua bewegen goed. In ons huidige huisje hebben we een groot zwembad wat baantjes zwemmen toch een stuk aantrekkelijker maakt. Deze week heb ik dan ook zaterdag 20min gezwommen, zondag een half uur spieroefeningen gedaan, maandag 500m gezwommen gevolgd door push-ups en dinsdag 40min gesport. Verder zijn we maandag en vandaag in Sevilla geweest waar we veel gewandeld hebben waarvan delen met Dex in de draagzak.
Qua eten is het iets beter dan in Ronda maar nog steeds niet top. Zaterdag en zondag heb ik een glas rode wijn gedronken (we hadden een fles gekocht bij de bodega vorige week). Verder heb ik zondag een halve chocolade muffin gehad en maandag een ijsje. Vandaag hebben we in de stad ontbeten en nam ik een chocoladecroissantje wat natuurlijk stukken slechter is dan het reguliere fruit met yoghurt ontbijt. Ook hebben we nog een portie churros gehad en ik nam een ijsje als dessert. Ook voor morgen ligt er nog een ijsje in de vriezer maar daarna is het hopelijk vooral weer gezond wat de klok slaat. Hoewel we dat hier voor de reguliere maaltijden wel goed gedaan hebben. Zaterdag weer wegen, ik ben benieuwd…

Zaterdag 7 oktober
Vanochtend kon ik weer op de weegschaal en die gaf 60,8kg aan. Yesss, bijna een kilo minder dan voor de vakantie!! En het wordt nog beter want ik pas nog even mijn 2 voormalige lievelingsspijkerbroeken en eentje daarvan past inmiddels weer goed en de andere kan goed dicht maar zit nog wel strak. Vervolgens ga ik even de stad in waar ik ineens weer shirtjes in maat S en een broek in maat 27 pas. Zo fijn om weer kleren in m’n oude vertrouwde maten aan te kunnen! Nog steeds 3kg en de nodige buikspieren te gaan maar in ieder geval word ik weer een stuk blijer van m’n eigen spiegelbeeld (dat was overigens op vakantie al zo)! Aan het einde van de dag gaan we met Dex naar buiten en op de terugweg drinken we nog even spontaan een wijntje bij een wijnbar om de hoek. Gisteravond met vrienden heb ik ook nog een klein glaasje wijn gehad hoewel ik wel de snacks die erbij op tafel kwamen heb geskipt. Vanaf morgen weer back to normal en op naar die laatste 3kg!

Woensdag 11 oktober
Ook na de vakantie gaat het sporten weer lekker. Zondagochtend en dinsdagavond heb ik een bootcamp les gedaan en dat ging lekker. En vanochtend toen Dex lag te slapen heb ik nog even een dik half uur thuis gesport. De 3x heb ik dus al gehaald deze week terwijl de week pas half om is. Dus laat ik proberen er deze week 4x sporten van te maken.
Het eten gaat ok. Alcohol is weer afgezworen en ik eet gezonde maaltijden. Tussendoortjes neem ik bijna niet maar wel heb ik sinds zondag iedere dag een klein stukje chocolade gehad. Die slechte oude gewoonte sluipt er dus weer in. Gelukkig werkt de weegschaal nog wel lekker mee want die stond vanochtend op 60,4kg.

Woensdag 18 oktober
Tot mijn verbazing staat de weegschaal nog steeds op 60,4kg, dat is een meevaller! Die vierde keer sporten vorige week is niet meer gelukt. Wel ben ik zondag weer voor het eerst gaan hardlopen. Het was maar 2,5 kilometer maar het begin is er en daar word ik blij van. Daarna nog een hoop spieroefeningen gedaan en maandag ben ik vanuit werk gaan zwemmen. Maar qua eten vind ik dat de afgelopen dagen niet zo goed mijn best heb gedaan. Die gewoonte van de stukje chocolade heeft tot en met zondag doorgezet. Tevens had ik zaterdag familiedag. Hoewel ik het gebak en de alcohol heb laten staan heb ik die dag niet bepaald gezond eten. Zondag heb ik wel een klein stukje taart gehad en maandag 3 broodjes met hagelslag. Niet goed! Gisteren was ik voor werk in Frankrijk waar ik door de leverancier werd meegenomen voor een 3 gangen lunch. Heerlijk, maar nou ook niet echt het toppunt van gezondheid. Ik merk dat ik het lastig vind om streng te blijven nu ik beter in mijn vel zit en de meeste van mijn oude kleren weer pas. Ook zien heel veel mensen in mijn omgeving dat ik ben afgevallen dus de noodzaak lijkt gewoon minder nu ik me weer meer mezelf voel. Toch wil ik in ieder geval wel weer onder de 60kg komen en ook die laatste lievelingsspijkerbroek weer comfortabel dicht kunnen. Over ruim 3 weken is Dex 9 maanden. Eens kijken hoe de vlag er dan bij hangt…