«

»

jan 07

Zelfgemaakte wraps

Wraps met logo

Ingrediënten voor 6 wraps:
•    200g meel (ik gebruikte volkoren spelt meel)
•    flinke snuf zout
•    125ml lauwwarm water
•    2 eetlepels olijfolie

Meng de ingrediënten in een kom en kneed het deeg met de hand. Dit deeg is heel makkelijk te kneden en is in 5 minuten zeker klaar. Wrijf eventueel je handen lichtjes in met olijfolie zodat het deeg niet zo blijft plakken en makkelijker te kneden is.

Leg het deeg in een kom en dek deze af met plastic folie. Zet een half uur weg op het aanrecht om het deeg te laten rusten.

Bestrooi je werkblad met hetzelfde meel waarmee je het deeg gemaakt hebt en bestrijk hier ook je deegroller mee. Verdeel het deeg in 6 gelijke stukken. Rol ieder stukje deeg uit tot een zo dun mogelijke ronde lap.

Bak de wraps 1 minuut aan iedere kant in een droge koekenpan. Houd je van knapperige wraps dan kun je ze eventueel nog iets langer bakken.

Bron: debakparade.nl

 

Het suikervrij eten gaat me tot nu toe goed af (morgen lezen jullie een eerste update), het valt me alleen tegen in hoeveel dingen suiker zit. Afgelopen zondag moest ik alleen eten en ik had wel zin in quesadilla’s, alleen ook in wraps bleek suiker te zitten. Dus dan maar zelf maken… Dat bleek gelukkig super makkelijk én erg lekker te zijn. Deze wraps zijn echt zo klaar en een stuk gezonder dan de kant en klare variant uit de supermarkt. En ben jij nou benieuwd naar die quesadilla’s? Het recept daarvan lees je hier.


2 reacties

  1. Anouk

    Hé Sanne,
    Leuk! Ik maak ze altijd met Harina de Maiz (uit de toko), ook erg lekker… kun je een keer iets anders proberen 🙂

    1. Sanne Arts

      Hey Anouk, Daar ga ik zeker een keer naar op zoek want dat klinkt bijzonder. En een beetje variatie is wel zo lekker 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>